Pla d'Actuació Municipal 2016-2019
#PlaMunicipal 73 barris, una Barcelona. Cap a la ciutat dels drets i les oportunitats.
Limitación de coches en la ciudad de Barcelona.
Acceptades
La contaminación es un problema grave. Abogo por una propuesta en la que se construyan grandes parkings en las entradas más transitadas de la ciudad. A los usuarios que dejen sus coches aparcados se les facilitaría el acceso a la ciudad desde transporte público por un coste inferior al abono de transporte público habitual.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
Proposta vinculada a aquests resultats:
Trobades relacionades:
Espai Jove La Fontana: Una Barcelona més humana i en transició ecològica
06 Abril 2016
16:00 - 18:30
A la cita que va tenir lloc a l'espai jove La Fontana, 32 joves van estar debatent diverses propostes per millorar el medi ambient de la ciutat de Barcelona.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
19 comentaris
Conversa amb Participant eliminada
Yo terminaría antes, con prohibir los vehículos gas-oil y gasolina. Fomentar y obligar a las empresas que fabrican automóviles a fabricar solo vehículos eléctricos. Eso sí sería una buena opción, que hace años se tendría que haber puesto al día, pero claro, los intereses... La bajada de velocidad no excluye la contaminación, los radares solo generan dinero para el estado, arruinan familias y crean mal estar ciudadano en general. Vehículos eléctricos a precios asequibles ya!!!
Y una infraestructura para que se puedan cargar los coches, si no es inviable.
Creo que debemos hacer las cosas de manera gradual. Prohibir los coches gasolina o diesel de hoy para mañana me parece complicadoo. Me parece bien tomar medidas que vaya en la dirección de que la mayoría de los coches en la ciudad sean de emisiones 0, pero mientras tanto creo que la propuesta de los parkings es buena.
Totalmente de acuerdo con esta propuesta. Si queremos una Barcelona saludable, hay que reducir, y mucho, el número de vehículos gas-oil y gasolina, así como fomentar el uso de transporte público a precio asequible, el uso de la bicicleta y los vehículos eléctricos.
No hay que dar tantas facilidades al uso de coches y motos. Eliminar las zonas verdes (que permiten un uso privativo del espacio público y tener tu vehículo aparcado en la calle a muy bajo precio), reducir el número de zonas azules y aumentarlas de precio, y prohibir el aparcamiento de motos en las aceras, obligando a que tengan que pagar por aparcar en la calle.
Todo ese espacio público que actualmente ocupan estos vehículos, se puede recuperar para uso ciudadano (terrazas, carriles bici anchos, plantación de verde, etc.)
Conversa amb Rafagomezdm
Yo creo que una buena alternativa al exceso de vehiculos en la ciudad podría ser solo dejar circular a las matriculas pares unos dias y el resto los impares. De esta manera se reduciría a la mitad el tránsito
Em sembla una bona solució puntual per exemple si algun dia hi ha un pic de contaminació massa alt - redueixes els cotxes a la meitat!- però no com una cosa habitual, perquè llavors el què fomentaria és que les famílies o persones tinguin 2 cotxes - menys ecològic- i perjudicaria els qui no ho puguin pagar; és a dir, els rics sí que podrien contaminar i la resta no...
Conversa amb J D
Jo crec que aquests grans aparcaments s'haurien de plantejar també a prop de les estacions d'origen, perquè si no només impedim l'accés a Barcelona però continuaríem tenint els pobles de la rodalia el mateix problema i tots plegats el de la contaminació. Hem de minimitzar al màxim els recorreguts amb el vehicle privat i calen moltes mesures.
Estic d'acord. Encara que no estarien en terrenys del municipi de Barcelona, entenc que l'ajuntament pot lluitar per això proposant-ho als diferents ajuntaments i organismes de l'àrea metropolitana.
Jo soc poc de prohibir: Transport públic gratuït i peatge encobert a través de les zones blaves/verdes, que haurien de ser més cares. Les verdes també. Al final, si t'estalvies 30€ al mes en transport públic no veig per que no has de poder pagar 1 € al dia per aparcar al carrer al barri. I si no vols pagar, llavors poder fer servir grans dipòsits automatitzats dissuasoris en llocs determinats on es pugui desar el cotxe per un preu simbòlic si ets de l'àrea metropolitana i menys simbòlic (per cobrir una part del cost del transport públic) si pagues els impostos fora. Hi ha moltes llacunes en aquest model que es podrien anar comentant i perfeccionant, però no crec que sigui una bogeria. S'estalviaria el manteniment de mitjans d'expedició i màquines de control i la seguretat podria estar pels usuaris, que és el que importa.
Sense retòrica utòpica. Millor. Som la ciutat que sóm i la mancança d'un bon servei públic (eficient, ràpid, assequible) sovint fa que es faci servir més el transport privat. Es clar que s'hauria de donar ajudes per l'adquisició de vehicles híbrids i elèctrics, però qui ho pagaria? La ciutadania -impostos- Unabona àrea d'aparcament a les entrades de la ciutat amb un abonament de transport públic seria ideal, però també remarcar que sovint hi ha zones que tenen comunicació amb transport públic molt deficient. Tot es pot millorar però hem de ser conscients que vivim a una ciutat europea, oberta i mediterrània amb una economia sota mínims.
Conversa amb Gisela
Malgrat estic a favor de limitar el trànsit de cotxes a la ciutat, voto en contra d'aquesta proposta, perquè no em sembla adient ni la construcció d'aparcaments a l'entrada de la ciutat ni la rebaixa en el preu del transport públic habitual pels que venen de fora de Barcelona. L'ús és el mateix tant pels habitants de la ciutat com pels de fora de la ciutat, per tant el preu ha de ser el mateix, tret dels casos que requereixen un altre preu (edat, minusvàlua, etc). Hi ha un altre post en el que es proposa una taxa pels vehicles de fora de la ciutat, per si algú creu que donar-hi suport pot contribuir a la disminució de la contaminació.
Crec que hem de posar les coses fàcils a la gent. Hem de reconèixer que a dia la xarxa de transport metropolità és bastant deficient. Jo treballo a Cerdanyola del Vallés i si hagués d’anar cada dia en transport públic trigaria una hora i mitja. En cotxe trigo menys de mitja hora.
La construcció d'aparcaments dissuasoris és habitual a d’altres ciutats d’Europa com per exemple Amsterdam, on per un preu molt raonable pots deixar el cotxe i agafar el transport públic.
Si tot i donant aquestes facilitats la gent continua utilitzant el cotxe llavors sí aplicaria la taxa.Crec que hem de posar les coses fàcils a la gent. Hem de reconeixer que
La construcció d'aparcaments
https://decidim.barcelona/proposals/fixar-un-limit-de-temps-per-prohibir-la-circulacio-de-vehicles-contaminants
https://decidim.barcelona/proposals/peatge-per-entrar-a-barcelona
El problema de las matriculas pares e impares, es que tu no te compras un vehículo y pagas cada mes una letra, ( que lo tuyo te cuesta ) para que te digan, cuando puedes o no, coger tu propio vehículo.
Apuesto más por retirar vehículos que contaminen y ayudas para vehículos que no contaminan, sean de primera o segunda mano ( si es verdad que queremos liquidar la contaminación ).
Hi ha diverses propostes, que venen a dir el mateix, com PARKINGS EN LAS ENTRADAS DE BARCELONA.
Potser si s'agrupéssin sumarien més vots.
Ho trobo molt bona idea!
D'acord, però els aparcaments dissuassoris (park & ride) només són eficients si són lluny del perímetre de la ciutat (avui no tenim pas espai), a tocar de nodes (hubs) ben comunicats metropolitans (El Prat, Cornellà (Sant Just, Sant Feliu, Sant Cugat, Badalona, Montcada, els dos vallesos,.....) I amb els preus normals i integrats del transport públic.
A la cita que va tenir lloc a l'espai jove La Fontana, 32 joves van estar debatent diverses propostes per millorar el medi ambient de la ciutat de Barcelona. Entre aquestes van proposar limitar l’accés amb transport privat al centre de la ciutat. Es proposa que a les hores puntes, per entrar i sortir de treballar o de l’escola, es permeti l’ús d’aquest transport, mentre que per utilitzar el transport privat fora d’aquests horaris es necessiti un permís especial.
Carregant els comentaris ...