Pressupostos participatius
Què són i com participar-hi
- Què són els Pressupostos Participatius?
- Qui hi pot participar?
- Sóc veí o veïna i hi vull participar, com ho faig?
- Quines són les fases del procés?
- Per a què serveix la fase de priorització mitjançant suports?
- Quants suports a projectes puc donar?
- Com puc donar suport als projectes presentats?
- Com em registro a decidim.barcelona per donar suport als projectes?
- No puc donar suport als projectes per una incidència amb la verificació amb el padró
- Puc donar suport als projectes en diversos moments? Puc modificar els suports donats?
- Quants projectes passaran a la següent fase del procés?
- El projecte que vaig presentar ha estat acceptat condicionat a la fase de concreció. Per què?
- El projecte que vaig presentar ha estat rebutjat. Per què? Què puc fer?
- Per a què serveix la fase de concreció?
- Vull participar en la concreció d'un projecte. Com ho faig?
- Com funcionen les sessions de concreció? Quina durada tenen? He de portar algun material?
- Necessito ajuda prèvia a la reunió de concreció. Què faig?
- Què passa si la persona o entitat que ha presentat el projecte no assisteix a la sessió de concreció?
- Què passa si un projecte s'ha treballat en una trobada presencial però no té una persona o entitat de referència?
- Quan estarà disponible la informació definitiva dels projectes concretats?
- Quan se celebrarà la votació dels projectes concretats?
- Quins tipus de projectes puc presentar?
- Quins són els criteris d’avaluació tècnica d’un projecte?
- Com incorporar la perspectiva de gènere?
- Trobades, Propostes, Projectes, Pressupostos… Què és tot això?
- Ajuda durant el procés: si tens una pregunta i no has trobat aquí la resposta, t'ajudem personalment
Com funcionen les sessions de concreció? Quina durada tenen? He de portar algun material?
La durada de les reunions de concreció dependran en bona mesura de la complexitat del projecte o de la concreció que requereixi. En tot cas, es preveu una durada aproximada d’1 hora per a cada reunió.
Les reunions telemàtiques de concreció s’estructuren en tres parts fonamentals, que es detallen a continuació:
- Benvinguda i presentació (5-10 minuts): recull de dades de contacte de les persones convidades / Explicació del moment del procés participatiu i de les fases posteriors del procés / Explicació del funcionament i objectius de la reunió / Resolució de qüestions o dubtes.
- Concreció del projecte (20 minuts): revisió i adaptació del projecte amb l’equip tècnic / Resposta a les demandes de concreció de la fitxa tècnica (enviada amb la convocatòria) / En cas de projectes sense necessitat específica de concreció: resolució de dubtes i detall dels aspectes que el promotor/a consideri.
- Redacció final (10 minuts): revisió final del text i modificació dels aspectes formals que es considerin oportuns, per tal que el projecte sigui comprensible, respecti els condicionants tècnics establerts i sigui atractiu de cara a la fase de votació final / Resolució de dubtes i tancament de la reunió.
En les reunions de concreció hi seran presents professionals municipals que es requereixin per a treballar el projecte. Per altra banda, també es comptarà amb la presència de persones dinamitzadores per a garantir el bon funcionament de les reunions, controlar el temps, anotar els acords presos durant la trobada i acompanyar les persones participants durant tota la reunió
No és imprescindible que la persona promotora porti cap material a la reunió, si bé és recomanable tenir a mà la fitxa del projecte que s’haurà rebut adjunta a la convocatòria de la reunió i la informació complementària que es consideri pertinent per a consultar durant la sessió.
L'assistència a la sessió de les persones promotores del projecte és imprescindible per acabar de donar forma al projecte.