Consell Ciutadà per la Sostenibilitat
#bcnsostenible Òrgan consultiu i de participació que actua en els àmbits relacionats amb la sostenibilitat
Incrementem el compostatge amb la participació de tota la comunitat educativa
Escola d'Educació Especial ASPACE
Aquest curs escolar hem volgut incrementar el volum i la qualitat del compostatge convidant a participar a tota la comunitat educativa: famílies i professionals de l’escola.
Fins ara el nostre compostador es nodria de les peles de fruita i restes vegetals del nostre hort, dels esmorzars i dinars del centre. Hem demanat la col·laboració de les famílies i professionals perquè aportin restes de verdures, closques d’ou, marró de cafè i restes d’infusions que ens ajudaran a millorar la qualitat i la quantitat del compost.
Punt de partida i objectius
Quan vam fer la valoració del curs 18-19, ens vam adonar que els residus orgànics que generem a l’escola son bàsicament restes de fruita i restes d’amanida del dinar. Després d’aquesta observació i buscant com ho podíem fer més divers vam pensar que una bona pràctica podria ser que tota la comunitat educativa participés aportant altres tipus de restes orgàniques d’origen vegetal.
Processos i activitats realitzades
- La comissió d’Escoles+Sostenibles ho va valorar.
- Es va valorar també al claustre de mestres: no va haver gaire consens, però es va acordar portar-ho a terme.
- Es va enviar un escrit, per correu electrònic a tots els professionals i una carta informativa a les famílies que cada mestra va considerar oportú.
Recursos i participaci
Els recursos humans ha estat tota la comunitat educativa.
La participació ha estat voluntària per part dels professionals del centre i la mestra de cada grup ha valorat a quines famílies li feia la proposta
Comunicació
- Una reunió general a principi de curs amb tots els professionals del centre on s’explicava tot el projecte d’Escoles+Sostenibles i es va informar d’aquesta iniciativa.
- Reunions amb el claustre de mestres per decidir com es portava a termini l’acció.
- Correus electrònics pels professionals fent difusió de l’acció perquè hi poguessin participar.
- Cartes per a les famílies.
Avaluació i valoració
NOMBRE DE PARTICIPANTS: Dues aules de l’escola on participen les famílies i els diferents professionals. També hi participen alguns professionals d’altres aules.
Aquests aporten un cop a la setmana restes orgàniques d’origen vegetal que no generem a l’escola: verdures, marró de cafè, closques d’ou...
COM HO HEM AVALUAT:
- Anotant el nombre de participants
- Observant si han augmentat les deixalles de matèria orgànica vegetal fresca
- Observant si ha augmentat la quantitat de compost.
VALORACIÓ QUE HEM FET:
Malgrat que només hi han participat dues aules, la valoració que fem és positiva perquè totes les famílies a les que vem proposar l’activitat han participat activament i han col·laborat periòdicament fins el confinament del 13 de març del 2020. Els professionals que han volgut participar també han estat força col·laboradors.
Hem constatat que ha augmentat i millorat la qualitat del compost.
S’ha accelerat el procés de compostatge. Hem tingut dos compostadors actius: un el vam tancar a finals del primer trimestre i l’altre el vam tancar quan vam començar el confinament.
Calendari execució: curs 2019-2020
Dades de contacte
Escola d'Educació Especial ASPACE (escola@aspace.cat)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Carregant els comentaris ...