Consell de Barri La Salut
#ConsellSalut Òrgan de participació veïnal del barri de La Salut
Consell de Barri La Salut. Abril 2021
Seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries i la normativa vigent, per motius de seguretat, no es podrà assistir presencialment a la sessió amb l'objectiu de reduir la mobilitat i la interacció social.
Ordre del dia
- Benvinguda i informe Regidor
- MPGM per a la millora urbanística i ambiental dels barris de Gràcia
- Espai Quiró
- Informació sobre les activitats del Casal Cardener
- Torn obert de paraules
Funcionament de la sessió
- Per cada punt de l'ordre del tia s'obrirà torn de paraula per resoldre dubtes i qüestions sobre el tema que s'ha parlat, caldrà demanar torn de paraula pel xat de la videoconferència.
- La participació ciutadana en el punt de "Torn obert de paraules", es pot fer:
- Participant telemàticament al Consell: Caldrà escriure la pregunta al xat durant els primers 30' de sessió per garantir donar una tècnica completa ⚠️
- Deixant escrita la pregunta o petició a través del comentaris amb antelació, fins a 24 hores abans de l'inici de la sessió: Per poder formular les preguntes a través del comentaris cal tenir un perfil d’usuària a decidim.barcelona. Obrir-lo és molt fàcil! Consulta com registrar-se
Assistència i seguiment de la sessió
Aquesta sessió del Consell de Barri es realitzarà telemàticament i es retransmetrà en streaming a través del web del Districte.
💻Per assistir digitalment al Consell de barri només cal clicar al botó que apareixerà a sota 24h abans del Consell de barri (sala vídeo conferència):
📺 El Consell de Barri serà emès en directe per streaming a través de l'espai següent:
Per a dubtes o incidències vinculades al funcionament del Consell de Barri cal adreçar-se al correu electrònic participagracia@bcn.cat.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Arnau
MPGM + Pressupostos participatius: Travessera de Dalt és una autopista urbana per on passen aproximadament uns 60.000 vehicles al dia (en un sol carrer passa casi el 17% del volum total que passa per tot l'Eixample), i les dades de l'ajuntament indiquen que els nivells de contaminació estan molt per sobre de la normativa i exageradament per sobre del que aconsella la OMS.Si comparem les dades dels mapes de contaminació del 2017 amb les dades produïdes pels sensors Sentilo de l'Ajuntament de Barcelona, veiem que, com era d'esperar, la ZBE no ha fet disminuir la contaminació (ni química ni acústica), de fet tendeix a l'alça. La pacificació d'altres carrers, com indiquen els mateixos estudis de l'Ajuntament, indiquen que aquests fan disminuir el volum de trànsit on es pacífica, però en canvi augmenta (aproximadament un 20%) a les zones del voltant. Per tant la pacificació de Pi i Maragall o de Gran de Gràcia encara podria comportar major contaminació, sinó es fa cap acció directa també.
Les propostes fetes en els pressupostos participatius i en el MPGM, dirigides a pacificar i baixar els nivells de contaminació han estat rebutjades (no han arribat ni a votació). Només ha quedat la de la AFA de Rius i Taulet, que esperem que no quedi en no res.
La solució passa per realitzar una acció directa, per tal d'evitar emmalaltir als veïns de la zona, així com als nens de les múltiples escoles que hi ha a la zona (Virolai, Kostka, Trencadís, Turó del Cargol, ...). En aquest sentit, les propostes rebutjades als pressupostos participatius i al MPGM com la de substituir carrils de cotxe per carril bici i aumentar la vegetació ja que és quasi bé nul·la amb uns arbres raquitics han estat rebutjades.
Per tant quina solució doneu als veïns que patim aquesta autopista urbana? Quina solució doneu a curt i mitjà termini?
Per altra banda, perquè no es fan controls sonor, al vehicles que superen als decibels permesos? Sovint veiem campanyes on es pot fer voluntàriament una comprovació del soroll de la moto. No seria més útil fer-ho directament als carrers per on cada dia passen centenars de motos que sembla que estiguin al circuit de Montmeló? No és falta de recursos, sinó de voluntat política i empatia amb els veïns. El radar sonor que s'ha anunciat, quan estarà actiu? Serà només informador o també sancionador?
Per cert, en breu tornarem a patir el Bus turístic que passa cada 2min per Travessera? El limitareu per raons ambientals?
Carregant els comentaris ...